The White Star Division - Wisła Kraków


Wstecz   Forum Kibiców Wisły Kraków > Wisła Kraków > Wisła Kraków - piłka nożna
Nazwa użytkownika
Hasło


Wisła Kraków - piłka nożna Tutaj możesz spokojnie i rzeczowo porozmawiać o wszystkich tematach związanych z "Białą Gwiazdą". Pokój z założenia zawierać ma tematy dotyczące drużyny.

Reklama
Zakłady na Wisłę? Legalni bukmacherzy w Polsce - ranking i recenzje
Odpowiedź
 
Narzędzia tematu Tryby wyświetlania
Eustachy
Senior Member
 
Od: 01.2005

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1531
Stary 04.08.2009, 22:15
Za kadencji Mielcara pojawilo sie jednak kilku ciekawych pilkarzy ofensywnych : Paulista, Boguski, Blaszczykowski, no i Cleber, ktory pare goli dla Wisly strzelil;>
Bednarz przez dwa lata procz kontuzjowanego w dalszym ciagu Garguly, nie potrafil zalatwic nikogo ciekawego do gry ofensywnej. Natomiast straty wynikle z nieudanych transferow obu ww dyr. sa chyba porownywalne.

Lysy chyba nie zgodzi sie na obciecie zarobkow o polowe i redukcje kompetencji do roli sekretarki, dlatego Mielcar predzej jego zastapi na stanowisku, a nie Wilczka. Choc kto wie. Moze teraz zamiast funkcji pojedynczego dyr.sportowego, pojawi sie cos w rodzaju poznanskiego komitetu w skladzie Skorza, Klejndinst, Csaplar + ewentualnie Mielcar.
Ostatnio edytowane przez Eustachy : 04.08.2009 o godz. 22:23.
Odpowiedz cytując
chojrak
Member
 
Od: 12.2006

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1532
Stary 04.08.2009, 22:18
Tak czy tak, teraz raczej dyrektor sportowy będzie miał mniej do gadania, jeśli oczywiście te informacje są prawdziwe. Nie mniej jednak, czekam na jakies oficjalne info.
Odpowiedz cytując
WISŁA 1906 NH
Senior Member
 
Od: 10.2004
Skąd: Kraków

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1533
Stary 04.08.2009, 22:40
W Piątek widziałem Mielcarskiego w EMPIKU w galerii krakowskiej więc coś może jest na rzeczy
Każdy to powie Wisełka rządzi w Krakowie...
Odpowiedz cytując
Nergal
Senior Member
 
 
Od: 11.2005

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1534
Stary 04.08.2009, 22:55
Eustachy napisał(a):Wyświetl post
Za kadencji Mielcara pojawilo sie jednak kilku ciekawych pilkarzy ofensywnych : Paulista, Boguski, Blaszczykowski, no i Cleber, ktory pare goli dla Wisly strzelil;>
Bednarz przez dwa lata procz kontuzjowanego w dalszym ciagu Garguly, nie potrafil zalatwic nikogo ciekawego do gry ofensywnej. Natomiast straty wynikle z nieudanych transferow obu ww dyr. sa chyba porownywalne. .
Jeśli zaliczasz Clebera do piłkarzy ofensywnych bo kilka goli strzelił to zalicz również Marcelo Na korzyść Bednarza jest napewno Kirm, zobaczymy co pokaże Alvarez. Łobodziński, Diaz, Jirsak czy Singlar, przedłużenie kontraktów z Głową i Sobolem to bez wątpienia udane posunięcia Bednarza i mimo kilku wtop (raczej wliczonych w ten biznes nie tyle ze względu na nazwiska co na statystykę) to facet dobrze wywiązuje się ze swojej roli biorąc pod uwagę że działał dotychczas praktycznie sam. Odciążenie go, zatrudnienie kolejnych (kompetentnych) osób może nam tylko pomóc a zwolnienie Bednarza który badz co badz ale wprzypadu sprzedazy Marcelo i Diaza załatwił nam dobre 10 mln zł. byłoby chyba chybionym pomysłem póki co. pozdrawiam

skttrbrain napisał(a):Wyświetl post
I kto to mówi. Wy nawet w tematach o Wiśle bez nas żyć nie możecie.
Polewamy z was a wy się cieszycie no i bomba
Ostatnio edytowane przez Nergal : 04.08.2009 o godz. 22:59.
The Apostasy



Odpowiedz cytując
WislaFan123
Senior Member
 
Od: 08.2003
Skąd: KRK

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1535
Stary 04.08.2009, 23:06
WISŁA 1906 NH napisał(a):Wyświetl post
W Piątek widziałem Mielcarskiego w EMPIKU w galerii krakowskiej więc coś może jest na rzeczy
bo nie raz siedzi w Krakowie, na placy Imbramowskim tez sie go nie raz spotka... nawet jak nic nie ma na rzeczy..
Odpowiedz cytując
Eustachy
Senior Member
 
Od: 01.2005

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1536
Stary 04.08.2009, 23:30
Nergal napisał(a):
Jeśli zaliczasz Clebera do piłkarzy ofensywnych bo kilka goli strzelił to zalicz również Marcelo Na korzyść Bednarza jest napewno Kirm, zobaczymy co pokaże Alvarez. Łobodziński, Diaz, Jirsak czy Singlar, przedłużenie kontraktów z Głową i Sobolem to bez wątpienia udane posunięcia Bednarza i mimo kilku wtop (raczej wliczonych w ten biznes nie tyle ze względu na nazwiska co na statystykę) to facet dobrze wywiązuje się ze swojej roli biorąc pod uwagę że działał dotychczas praktycznie sam. Odciążenie go, zatrudnienie kolejnych (kompetentnych) osób może nam tylko pomóc a zwolnienie Bednarza który badz co badz ale wprzypadu sprzedazy Marcelo i Diaza załatwił nam dobre 10 mln zł. byłoby chyba chybionym pomysłem póki co. pozdrawiam
Z Cleberem to byl oczywiscie zart. Natomiast zakupow w postaci Jirsaka i Lobo absolutnie nie odczytuje jako udanych posuniec Bednarza. Ci pilkarze mieli minimalny wklad w wyniki osiagane przez Wisle (Lobo znacznie czesciej przeszkadzal niz pomagal), a kosztowali i zarabiaja naprawde nie malo.
Z ocena Kirma wypadaloby sie mimo wszystko wstrzymac przynajmniej pol roku, chociaz wydaje sie, ze pozytek z niego bedzie. Ciekawe jest rowniez, kto byl najwiekszym oredownikiem jego sprowadzenia i czy przypadkiem Bednarz nie probowal przeforsowac kandydatury Bozoka, choc to tylko domysly.

Jesli prawda sa zamiary uwalenia Jackowi polowy zarobkow, to znaczy ze wladze oceniaja go jednak znacznie surowiej, a przy ocenie jego pracy nie kieruja sie wirtualnymi 10 mln za Diaza & Marcelo, lecz raczej skutecznoscia jego pociagniec transferowych, ktora nie pozostaje bez wplywu na rezultaty osiagane w europejskich pucharach.
Probujac dociec kleski z Levadia, pewnie wpadli na to, ze jedna z jej przyczyn (byc moze glowna) byl brak napastnika, a tu akurat Bednarz ma bilans - 2 lata, 5-ciu pilkarzy i same wtopy.
Ostatnio edytowane przez Eustachy : 05.08.2009 o godz. 00:18.
Odpowiedz cytując
sandomingo
Senior Member
 
 
Od: 03.2005
Skąd: Kraków

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1537
Stary 05.08.2009, 07:20
Coś mi się wydaje że w naszych krajowych realiach to ten "angielski" wariant nie za bardzo się sprawdzi.
Specyfika środowiska, wszechobecne układziki.
Skorża sprowadza sobie do szeroko pojętego sztabu kolejnego kumpla z okresu pracy z kadrą. Ja rozumiem, że każdy chce pracować razem w otoczeniu znajomych ale jeżeli oni dają ciała (Kazimierski, Janas) to trzeba się mocno zastanowić nad kolejnym (Kleidinst).
Jeżeli Skorża i RN (patrz Cupiał) zarzucają Bednarzowi współpracę tylko z wybranymi menadżerami, to w proponowanym układzie raczej to się nie zmieni. To znaczy menadżerowie pewnie tak ale system nie.

Bednarz na rolę gościa od negocjowania i podpisywania kontraktów i obcięcie połowy wynagrodzenia się nie zgodzi, jego prawdopodobne odejście będzie moim zdaniem dużą stratą dla Wisły.
Wilczek raczej zostanie na stanowisku, z tego co się słyszy to raczej nie ma innych opcji zatrudnienia a gdzieś zarabiać trzeba.
Odpowiedz cytując
Adasss
Senior Member
 
Od: 11.2002

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1538
Stary 05.08.2009, 07:21
Katherop:

Jest oczywiste, że obecny kryzys ma wpływ na zdolność Cupiała do dokładania do Wisły. Jego firma ma pewnie dużo gorszą płynność finansową i nie jest tak prosto wziąć z niej jakieś pieniądze.

A co do zwalniania ludzi: dopóki nie sprzedawany jest majątek trwały i dopóki jest możliwość, że gdy tendencje się odwrócą można będzie szybko odbudować potencjał produkcyjny firmy - to nie sądzę, by któryś z naszych krezusów przejmował się na serio wycenami swego majątku.
Odpowiedz cytując
pan_premier
Senior Member
 
 
Od: 01.2003
Skąd: Carpathia:)

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1539
Stary 05.08.2009, 08:48
ja nie kumam czemu Baednarz ma polecieć.
jak na finanse które dostaje zrobił kupę dobrych transferów i ani Beto ani Jirsak winni odpadnięcia z pucharów nie są.

no ale Bednarz odpowiada zatransfery, szkoda tylko, że kasy na nie nie ma....
Ci kibice potrafią uczynić niesamowity kocioł rytmicznie uderzając nogami - informuje Wojciech Łobodziński, który grał na tym obiekcie z reprezentacją Polski.
Odpowiedz cytując
Pan Jotka
Senior Member
 
 
Od: 12.2004

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1540
Stary 05.08.2009, 08:53
Abstrahujac od nazwisk, to widze ze ta Levadia zrobila co niektorym dobrze i w koncu ten klub zaczyna przypominac cos na ksztalt profesjonalnego przedsiebiorstwa. Oby tylko wystarczylo wytrwalosci.
A Grzesiek Mielcarski to dla mnie przyklad jak mozna zrobic kariere. Olimpia, Zabrze, Porto, dyrektor sportowy w Wisle, staly komentator w C+ i mimo przeciwienstw losu jest naprawde czlowiekiem sukcesu. I chcialbym, zeby pokierowal naszym klubem bo jest wlasciwa osoba na wlasciwym miejscu.
Odpowiedz cytując
WiślakMyślenice
Senior Member
 
 
Od: 07.2009
Skąd: W buszu chciałbym mieszkać.

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1541
Stary 05.08.2009, 09:00
Zakupiłem dzisiaj Przegląd Sportowy, i natknąłem się na artykuł "Cenzura Bednarza". Wymieniają w nim zmianę polityki transferowej, w której Bodzio chce, żeby decyzje, która polega na sprowadzeniu pod Wawel danego zawodnika podejmował sztab ludzi na czele z trenerem. Skorża będzie miał większy wpływ na politykę transferową i to on zaproponował, aby Klejdinst i Csaplar dla niego pracowali. Tworzyć będą też siatkę scautów. Cupiał nie chce wydawać dużej kasy na transfery, i będzie chciał,, żeby do Wisły przychodzili młodzi i perspektywistyczni piłkarze.
13.04.2013r. - mecz z poWIŚLEm Warszawa. "Rudy Włoch działa. Nie ufaj rudym ludziom, bo one rude są."

Odpowiedz cytując
Pablo84
Senior Member
 
 
Od: 03.2004

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1542
Stary 05.08.2009, 09:17
pan_premier napisał(a):Wyświetl post
ja nie kumam czemu Baednarz ma polecieć.
jak na finanse które dostaje zrobił kupę dobrych transferów i ani Beto ani Jirsak winni odpadnięcia z pucharów nie są.

no ale Bednarz odpowiada zatransfery, szkoda tylko, że kasy na nie nie ma....
Mam nadzieję, że nie poleci.Czy tego chcemy czy nie, więcej "normalności" jest w Wiśle odkąd mamy w klubie Bednarza.
A Mielcarski już raz udowodnił jakim jest dyrektorem sportowym uciekając z Wisły
Ostatnio edytowane przez Pablo84 : 05.08.2009 o godz. 09:19.
Odpowiedz cytując
tofik
Senior Member
 
 
Od: 02.2004

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1543
Stary 05.08.2009, 09:19
Czyli najpierw obrady Klejdinst - Skorża - Csaplar. Później wkracza do negocjacji z zawodnikiem Bednarz, a na koniec musi to zatwierdzić Rada Nadzorcza.
Pierwszy transfer zima 2012.
..
Odpowiedz cytując
Sopranos
Senior Member
 
 
Od: 11.2002
Skąd: Kraków, Nowa Huta

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1544
Stary 05.08.2009, 12:41
tofik napisał(a):Wyświetl post
Czyli najpierw obrady Klejdinst - Skorża - Csaplar. Później wkracza do negocjacji z zawodnikiem Bednarz, a na koniec musi to zatwierdzić Rada Nadzorcza.
Pierwszy transfer zima 2012.
Raczej nie będzie to tak wyglądać. Skauci są od obserwowania, a nie decydowania równym głosem z trenerem o tym czy dany zawodnik zostanie zatrudniony. Skoro Skorża ma być menadżerem jak choćby Wenger w Arsenalu, to on będzie decydował, a nie Klejndinst, Bednarz. Rada nadzorcza z tego co wiem trzyma łapę nad wysokością kontraktu, więc jeśli Skorża będzie sprowadzał takich piłkarzy jak Kirm, zarabiających do 200 tys euro za sezon, nie powinno być przeszkód.

Komitet transferowy to tylko w Lechu.
Konrad Gołoś: Czasami potrzeba momentu, w którym trener naprawdę na ciebie postawi. Jeśli wiesz, że masz zaufanie trenera i kolegów, wtedy też się rozwijasz. Nabierasz pewności. Czasami jest tak, że młody zawodnik idąc do jakiegoś klubu po prostu traci pewność i trudno jest to odbudować.
Odpowiedz cytując
it
Senior Member
 
Od: 02.2005

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1545
Stary 05.08.2009, 13:41
Ciekawe jak Cupiał chce pogodzić sprowadzanie "młodych, perspektywicznych" z corocznym żądaniem mistrzostwa i awansu do LM.
Samymi młodymi, to sobie można grać.... w Młodej Ekstraklasie.

Oczywiście dobrze byłoby sprowadzać wyróżniających się młodych graczy, ale oni mistrzostwa ani tym bardziej pucharów nie zapewnią.
Oprócz młodych, muszą też przychodzić zawodnicy doświadczeni, najlepiej ograni w pucharach.
Co wydaje mi się mało realne przy polityce zaciskania pasa, a dodatkowo przy koniecznym zwiększeniu środków finansowych na budowanie pionu sportowego z prawdziwego zdarzenia.
Odpowiedz cytując
WiślakMyślenice
Senior Member
 
 
Od: 07.2009
Skąd: W buszu chciałbym mieszkać.

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1546
Stary 05.08.2009, 13:44
It, ale zanim młodzi się wkomponują do drużyny i ograją w lidze, minie trochę czasu. A Cupiał nie ma zamiaru wydawać kasy.
13.04.2013r. - mecz z poWIŚLEm Warszawa. "Rudy Włoch działa. Nie ufaj rudym ludziom, bo one rude są."

Odpowiedz cytując
kristos
Senior Member
 
 
Od: 11.2002
Skąd: A JAK MYŚLICIE?

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1547
Stary 05.08.2009, 13:49
W profesjonalnych klubach zawodnik,którym interesuje sie klub jest oglądany w kliku meczach,każdorazowo przez innego scouta.
Na koniec opinie wędrują do osoby odpowiadającej za transfery.
"Ścieżka sprawiedliwości wiedzie przez nieprawości
samolubnych i tyranię złych ludzi"......
Odpowiedz cytując
Vinci
Socios Wisła Kraków
 
 
Od: 03.2005
Skąd: Kraków

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1548
Stary 05.08.2009, 14:33
Bartosz napisał(a):Wyświetl post
Rajcować będzie w momencie gdy potwierdzi to klub.
Dzisiaj mam ciąg dalszy hisotrii dotyczącej grania na Hutniku:

Cytat:
W nocy z wtorku na środę spłonęło 1,5 tys. krzesełek, które zdementowane ze stadionu Cracovii Kraków miały być zainstalowane na obiekcie Hutnika Kraków - poinformowała Katarzyna Cisło z zespołu prasowego małopolskiej policji

http://sport.interia.pl/pilka-nozna/...dionie,1348827
"Kradzione szczęścia nie daje..."
Odpowiedz cytując
WiślakMyślenice
Senior Member
 
 
Od: 07.2009
Skąd: W buszu chciałbym mieszkać.

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1549
Stary 05.08.2009, 14:38
Krzesełko za 3,3 zł, ale to z żydowni

PS: Tak jak u nas marketing u żydów leży. Zamiast sprzedać to pasiastym kibicom i zarobić kase, to oni tak naprawdę "palą kasę"
13.04.2013r. - mecz z poWIŚLEm Warszawa. "Rudy Włoch działa. Nie ufaj rudym ludziom, bo one rude są."

Odpowiedz cytując
Markus
Senior Member
 
Od: 11.2002
Skąd: Kraków

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1550
Stary 06.08.2009, 17:53
Cieszą mnie zapowiedzi istotnych zmian w strukturze i funkcjonowaniu klubu. Dobrze, że dostrzeżono przynajmniej niektóre z błędów w polityce sportowo-finansowej, o których wiele razy pisałem (nie tylko ja zresztą).

Wizja reaktywowania scoutingu nawet tylko dwójką dodatkowych pracowników (Klejndinst i Cesplar) to na pewno optymistyczny ruch. Scouting służy obniżeniu kosztów prowadzenia polityki kadrowej i zwiększenia jej efektywności.

Optymizmem napawają też zapowiedzi korekt w systemie decyzyjnym o przeprowadzaniu transferów. Mam nadzieję, że Skorża poradzi sobie z nowymi obowiązkami. Należy jednak pamiętać, że zmiany powinny usprawnić system, a nie jeszcze bardziej utrudnić selekcję i podpisywanie kontraktów z potrzebnymi piłkarzami. Za polityke kadrową klubu powinien być odpowiedzialny pion sportowy, trener, a nie wtrącająca się na każdym kroku i wetująca prawie wszystko Rada Nadzorcza.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z problemów finansowych, które sprawiło odpadnięcie z Lewadią. Ale jeśli zmiany mają mieć sens, muszą iść w takimi kierunku, aby za rok Wisła miała zespół silniejszy niż teraz, bez problemów, które obecnie przyniosły tak bolesną klęskę. To trudne zadanie, ale inaczej mogą czekać nas kolejne, jeszcze boleśniejsze.
Odpowiedz cytując
Wojtas
Senior Member
 
 
Od: 06.2006
Skąd: inąd

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1551
Stary 06.08.2009, 18:19
Szkoda ze dopiero Levadia uzmysłowila niektórym ze ten klub musi byc inaczej zarzadzany.


A moze potrzebny byl nam taki kubeł zimnej wody
Zeby ktos otrzezwiał i zobaczyl jak wyglada "polityka " klubu (zwłaszcza dział transfery)

Cieszy pomysl z Mielcarskim,cieszy budowanie siatki scoutow ,cieszy rozgranicznie "zadan" Skorzy i Bednarza,i cieszy ze Wilczek bedzie teraz zajac sie tylko finansami.

I jak Markus pisze trzeba rozwiazac "problemy" ktore doprowadzily do kleski w Pucharach ,i znalesc błedy.
Jak juz bedziemy madrzejsi to moze za rok przystpimy znowu do wallki,z bramkarzem,porzadnym napastnikem czy ławką.

Sory ale widzac "jak " i z kim chcielmsy sie dostac do LM ,to naprawde prosilo sie dostac po dupie od takej Levadii.Za kare ,ale i tez nauczke-na przyszłość.
WISŁA KRÓLOWA POLSKI
Odpowiedz cytując
LooNatyk
Senior Member
 
Od: 04.2004

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1552
Stary 06.08.2009, 19:02
ano cieszy, ze istnieje szansa, iz ta kompromitacja jednak czyms sie nam przysluzy. Osobiscie popieram osobe Mielcarskiego na prezesa. Zna sie na pilce na pewno lepiej niz Wilczek. Oczywiscie Pan Wilczek jest osoba kompetenta, ale on bardzije nadaje sie do zarzadzania finansami etc.

Zobnaczymy takze, jak poradzi sobie Skorza w nowej roli. Teraz takze kazdy transfer bedzie w wiekszym stopniu szedl na jego konto.
Odpowiedz cytując
Markus
Senior Member
 
Od: 11.2002
Skąd: Kraków

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1553
Stary 06.08.2009, 19:52
LooNatyk napisał(a):Wyświetl post
ano cieszy, ze istnieje szansa, iz ta kompromitacja jednak czyms sie nam przysluzy. Osobiscie popieram osobe Mielcarskiego na prezesa. Zna sie na pilce na pewno lepiej niz Wilczek. Oczywiscie Pan Wilczek jest osoba kompetenta, ale on bardzije nadaje sie do zarzadzania finansami etc.

Zobnaczymy takze, jak poradzi sobie Skorza w nowej roli. Teraz takze kazdy transfer bedzie w wiekszym stopniu szedl na jego konto.
W roli prezesa najlepszy byłby niewątpliwie prawdziwy fachowiec z zagranicy, sportowy menadżer. Ktoś wreszcie kompetentny. Jeden taki człowiek mógłby zrobić dla klubu więcej dobrego niż cała rada nadzorcza futbolowych ignorantów. Ale oczywiście trudno mieć nadzieję, że Cupiał takowego zatrudni, szczególnie teraz.
Odpowiedz cytując
fond
Senior Member
 
Od: 07.2009

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1554
Stary 06.08.2009, 19:56
LooNatyk napisał(a):Wyświetl post

Zobnaczymy takze, jak poradzi sobie Skorza w nowej roli. Teraz takze kazdy transfer bedzie w wiekszym stopniu szedl na jego konto.
Oby entuzjazm wszystkich co do nadrzędnej roli Skorży się potwierdził - byłoby to wskazane Autorskie pomysły trenera w zakresie transferów (Niedzielan, Łobodziński , czy Jop) nie napawają optymizmem co do jego 'szczęśliwej ręki' ale czas pokaże.
Odpowiedz cytując
el Nuero
Senior Member
 
 
Od: 02.2009
Skąd: Białystok - Rzym

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1555
Stary 08.08.2009, 08:28. Refleksje po wczorajszym meczu. Tylko mnie nie wyśmiejcie
Wyciąganie wniosków, czyli przypowieść dla Wisły

Kilka lat temu (dokładnie z sezonie 2005/06) piłkarska Europa zachwycała się grą hiszpańskiego Villarealu, który dotarł aż do półfinału Ligi Mistrzów, gdzie odpadł trochę pechowo (0:1 z Arsenalem w dwumeczu). Jeszcze większego pecha miała drużyna w kolejnym sezonie, kiedy została wyeliminowana już w rozgrywkach Intertoto (przez drużynę ze Słowenii. Na szczęście w klubie nie doszło do totalnej „demolki”, więc przyszły i sukcesy w kolejnych latach (udział w PUEFA, w LM, a teraz będą walczyć o fazę grupową w nowej Lidze Europejskiej). I to jest nauka – jak postępować – dla Wisły. Po Parmie i Schalke przyszły Dinamo i Levadia. Pora znowu „odbić się” wzwyż.

Na pewno ból po Levadii będzie jeszcze długo trwał, nawet mimo zapewnień piłkarzy, że już o tym zapomnieli. O tej plamie na pewno nie zapomnieli kibice (transparent na meczu z Ruchem) oraz potencjalni kontrahenci z zagranicy. Mam nadzieję, że do piłkarzy też dotarło, że po tak beznadziejnej grze nie kupi ich przysłowiowy „pies z kulawą nogą” z zachodniego klubu. Ucichło nawet zainteresowanie Brożkiem ze strony Fulham. Po 4-5 dotychczasowych meczach (oficjalnych) w wykonaniu Pawła – nie dziwię się. Brożek musi najpierw wrócić do formy po ciężkiej kontuzji, aby być łakomym kąskiem dla klubu z zachodu. A to trochę czasu zajmie.

Zastanawiałem się wielokrotnie, dlaczego Cupiał nie zwolnił Skorży po największej katastrofie Wisły w tym 10-leciu? Wydaje mi się, że nie tylko dlatego, iż „nie było chętnych”, bo Smuda marzy o reprezentacji, a trenerzy typu Bobo czy „dochtór z laptopem” to jeszcze większe pośmiewisko. Kasperczak dał plamę dwa razy prowadząc nasz „dream-team”, a mimo to twardo zasłaniał się kontraktem, i Wisła musiała mu płacić. Teraz, po jego trzecim „polskim sukcesie” z Górnikiem Zabrze, Nadprezes chyba zrozumiał, że Kasperczak już więcej nie osiągnie. A Skorża?

Mimo tragedii mam do niego szacunek, że potrafił powiedzieć wprost, że to jego wina, i że jest gotów ponieść tego konsekwencje. Pan Maciej po prostu się uczy, i o to chodzi. Dziwił się np. tak dużej ilości niespodzianek w tegorocznych pucharach (Rosenborg, Anorthosis, Aalborg, „wylot” drużyn czeskich z walki o LM). Myślę, że gdyby dostał szansę w przyszłym roku zmazania tegorocznej plamy (nawet połączone z ultimatum), to drugi raz nie zrobiłby tego samego błędu w przygotowaniach. Jak było widać podczas wczorajszego meczu (oglądałem na justin tv), chłopaki naprawdę z zębem podeszli do gry i Wisełkę naprawdę chciało się oglądać. Pesymista powie: szkoda, że tak późno.

Cieszę się, że Nadprezes zostawił Skorżę i dał mu jeszcze szansę. Chyba nawet on sam zrozumiał, że kadrowo Wisła w tym roku była znacznie słabsza. Wciąż bez dobrego bramkarza (Pawełek jest tylko solidnym ligowcem, co pokazał w Sosnowcu i Lubinie, ale już na puchary za słabym), obrona załatana zbyt późno (Alvarez w pucharach nie mógł zagrać, Głowacki – tylko w drugim meczu, Jop – ściągnięty za pięć dwunasta i niezgrany z zespołem), słaba w ataku (Boguski – kontuzja, Brożek – jeszcze nie doszedł do siebie, Ćwielong – przez grzeczność pominę, Małecki – dopiero nabiera doświadczenia).

Kiedyś na lekcji polskiego, omawiając pozytywizm, rozważaliśmy m.in. hasło „praca od podstaw”. Myślę, że Wisła w takim momencie, trudnym ale przełomowym, właśnie się znajduje. Dzień po dniu obserwujemy, jak od podstaw idzie w górę nasz stadion (aktualnie trybuna C). W drużynie dokonuje się wymiana pokoleniowa (a nadzieję dają młodzi, jak Małecki). Wreszcie ruszyła budowa siatki skautów. Niczym w Gwiezdnych wojnach, po klęsce pojawiła się „nowa nadzieja”. Wisła ma teraz rok czasu by naprawdę stanąć na nogi, wzmocnić kadrę tam gdzie braki są najbardziej widoczne, i by za rok, już na nowym stadionie, powtórzyć to, co udało się upokorzonemu Villarealowi. LE, a potem LM w Krakowie – daj Boże! Mam nadzieję, że po Tallinie wreszcie wyciągnięto w klubie odpowiednie wnioski, i że Nadprezes doczeka się spełnienia swego wielkiego sportowego marzenia.
Odpowiedz cytując
ciacho
Senior Member
 
Od: 06.2007

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1556
Stary 09.08.2009, 18:38
Mielcarski przed chwilą w Lidze + Ekstra zdementował jakiekolwiek rozmowy z Wisła i mówił, że do końca rundy będzie ekspertem u Canal+.
Odpowiedz cytując
koyoot
Senior Member
 
 
Od: 02.2006
Skąd: my sie znamy??

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1557
Stary 09.08.2009, 20:18
ciacho napisał(a):Wyświetl post
Mielcarski przed chwilą w Lidze + Ekstra zdementował jakiekolwiek rozmowy z Wisła i mówił, że do końca rundy będzie ekspertem u Canal+.
Wlasnie kluczem jest tu slowo rundy. Bo nic nie stoi na przeszkodzie zebysmy zaczeli budowac siatke skautow od konca rundy czyli de facto od rozpoczecia okienka transferowego zimowego.
Odpowiedz cytując
Lemur
Senior Member
 
Od: 09.2006

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1558
Stary 10.08.2009, 15:41
koyoot napisał(a):Wyświetl post
Wlasnie kluczem jest tu slowo rundy. Bo nic nie stoi na przeszkodzie zebysmy zaczeli budowac siatke skautow od konca rundy czyli de facto od rozpoczecia okienka transferowego zimowego.
Na przeszkodzie stoi czas - im później sie za to wezmą, tym później będą jakieś efekty. Aby była jakakolwiek szansa na znalezienie kogoś przed końcem zimowego okna, muszą zacząć szukać już teraz, a nie dopiero budować siatkę za pól roku.
Tępiciel inkwizycji
Odpowiedz cytując
Lemoniadowy Joe
Socios Wisła Kraków
 
Od: 12.2002
Skąd: z czeskiego westernu

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1559
Stary 10.08.2009, 15:55
koyoot napisał(a):Wyświetl post
Wlasnie kluczem jest tu slowo rundy. Bo nic nie stoi na przeszkodzie zebysmy zaczeli budowac siatke skautow od konca rundy czyli de facto od rozpoczecia okienka transferowego zimowego.
jakim słowem kluczem Mielcarski po prostu powiedzial że nie miał absolutnie żadnego kontaktu z działaczami Wisły nie ma żadnych rozmów o jego pracy w Wiśle i moim zdaniem nie wiem co dałoby gdyby Mielcar byl prezesem lepiej kolejnego skauta zatrudnic a jak widze nawet ci prasowi jeszcze nie pracuja
Odpowiedz cytując
PhantomRanger
Senior Member
 
Od: 09.2007

Offline

Ignoruj użytkownika Pomoc
#1560
Stary 10.08.2009, 21:16
Skorża niech pracuje nawet i jeszcze 5 lat[wywalcie Kazimierskiego]. Jednak za tym musi iść konsekwencja działaczy i Cupiała. Jeśli się chce sukcesy to trzeba wpierw włożyć. Może i dużo wyłożył, ale to było dosyć dawno temu i wymagania były te same co teraz z tym, że teraz nic kasy nie daje. Należy im aplikować na treningach 60% tego co mają na zachodzie zamiast 20% i jeszcze piłkarzyny powiedzą, że treningi za ciężkie, ale na zachód oporów nie mają wyjeżdżać mimo iż wiedzą, że w polskiej lidze mają zabawę, a nie trening. Budowę siatki należy zacząć robić już teraz, bo będzie 5 miesięcy na obserwacje zawodników. Nawet gdyby 1 mln euro płacili na sezon niż ściągać wynalazki typu Beto,Dudu,Kryszałowicz itd.
"W meczach powinni dawać z siebie wszystko! Ze zmęczenia powinni rzygać, mdleć, z wysiłku narobić w spodnie, cokolwiek!"- ANDRZEJ IWAN
Odpowiedz cytując

Wstecz   Forum Kibiców Wisły Kraków > Wisła Kraków > Wisła Kraków - piłka nożna

Odpowiedź
Narzędzia tematu
Tryby wyświetlania

Zasady wysyłania postów
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Włączony
MordkiWłączony
[IMG] code is Włączony
HTML code is Wyłączone

Skok do forum



Wszystkie daty podane są w GMT +1. Aktualna godzina to 17:09.